Brončani kip mladog atlete Apoksiomena pronađen je u podmorju otočića Velih Orjula pokraj Lošinja, na dubini od 45 metara. Pri pronalasku kip je bio očuvan u cijelosti, nedostajao je samo mali prst lijeve ruke, a na stopalu desne noge još je bio pričvršćen dio izvorne brončane baze, koja je bila rastavljena.

Restauracija

Kip je izvađen 27.4. 1999. Radi se o grčkom djelu iznimne očuvanosti, ljepote izvedbe i umjetničke vrijednosti, za koji se pretpostavlja da datira iz 2. ili 1. st. pr. Krista. Projekt vađenja kipa iz mora, konzervatorsko-restauratorskih radova i istraživanja te predstavljanja kipa omogućeno je sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske i uz donaciju tvrtke Oxford Maritime Ltd. Iz Velike Britanije. Konzervatorsko –restauratorski radovi započeli su 2000.g. i izvođeni su u Hrvatskom konzervatorskom zavodu u Zagrebu. Radove je vodio danas pokojni restaurator Giuliano Tordi, bivši djelatnik instituta Opificio delle Pietre Dure u Firenzi u suradnji s restauratorom –majstorom Antonijom Šerbetićem, voditeljem Radionice za metal Hrvatskog restauratorskog zavoda. Radovi su trajali šest godina.

Konzervatorsko-restauratorski radovi na kipu Apoksiomena:
Hrvatski restauratorski zavod (Giuliano Tordi, Antonio Šerbetić, Ivan Fočić i Željko Tarandek)

Postavljanje kipa Apoksiomena:
Hrvatski restauratorski zavod (Antonio Šerbetić, Ivan Fočić i Dragutin Furdi) i Galerija Klovićevi dvori (Dragutin Matas i Davor Markotić)

Postament Apoksimena:
Hrvatski restauratorski zavod (Marin Barišić, Mate Roščić i Ivan Sikavica) / Izvedba postamenta: Stipe Lucić Kamenarski centrar i klesarstvo d.o.o. Samobor

Muzej Apoksiomena svojim konceptom daje odgovor na pitanje kako prezentirati jednu savršenu skulpturu, koja se nalazi izvan svakog vremenskog i fizičkog konteksta kojem je bila namijenjena izvodeći uzbudljiv i razumljiv muzejski postav unutar kojeg se Apoksiomen i njegova priča pokazuju najširoj javnosti.

Koncept muzeja

Muzej i izložba predstavljaju prostornu materijalizaciju ceremonije prolaska kroz razne sobe i hodnike na ‘putu’ do same skulpture. Arhitektonski oblikovano “tijelo” novog Muzeja umetnuto je u prostor definiran vanjskim zidovima i krovom postojeće palače Kvarner.

Scenarij prolaska kroz Muzej sastoji se od 9 vremenski i prostorno oblikovanih scena i zona prolaženja. Prolaskom, doživljavanjem i sadržajnim upoznavanjem raznolikih, osebujnih i upečatljivih prostorija posjetitelj se priprema za finalnu scenu; ulazak sobu kojoj se nalazi samo kip. Posljednju emociju izložbenog postava Muzeja, nakon kulminacije i susreta sa skulpturom, posjetitelj doživljava u vidikovcu na vrhu Muzeja, u prostoriji koja kroz stropna ogledala reflektira sekvence iz lošinjske luke.

Suradnici na projektu Muzeja Apoksiomena

Investitori Muzeja Apoksiomena:
Ministarstvo kulture Republike Hrvatske i Grad Mali Lošinj

Koordinacija postava i izvedbe Muzeja Apoksiomena:
Miljenko Domijan, glavni koordinator (Ministarstvo kulture RH), Gari Cappelli i Ana Kučić (Grad Mali Lošinj), Idis Turato (Arhitektonski biro Turato), Iskra Karniš Vidovič (Hrvatski restauratorski zavod)

Voditeljica projekta izgradnje Muzeja Apoksiomena od strane investitora:
Ana Kučić (Grad Mali Lošinj)

Autori arhitektonskog rješenja Muzeja: Idis Turato i Saša Randić

Selektor suradnika za interijer i koncepcija interijera: Idis Turato

Koncept stalnog postava Muzeja:
Iskra Karniš Vidovič, Hrvatski restauratorski zavod / Autorica tekstilne instalacije u Bijeloj sobi: Vanja Ilić u izvedbi Donassy ateliera / Autori koncepta i dizajna Šarene sobe: Kulenturato (David Kulen, Nora Turato) / Autori koncepta i dizajna Žute sobe: MKF&AT (Marino Krstačić-Furić i Ana Tomić) i Bosnić+Dorotić (Maja Bosnić i Ivan Dorotić)

Suradnici na natječajnom arhitektonskom projektu: Janko Jelić, Hrvoje Sedlić, Andrija Čuljak i Damir Šiljeg / Suradnici na izvedbenom arhitektonskom projektu: Ana Staničić i Josip Mičetić / Projektanti konstrukcije: Boris Kirinčić i Ivan Arbanas / Glavni konzultant arhitekta Idisa Turata: Miljenko Domijan / Art konzultant arhitekta Idisa Turata: Nicholas Riis / Konzultant arhitekta Idisa Turata: Ivan Dorotić

Koncept i dizajn vitrina s botanikom u Prolazu masline: Nikolina Jelavić Mitrović / Dizajn izložbenih panoa u Crnoj sobi: Nikolina Jelavić Mitrović / Vizualni identitet Muzeja: Luka Predragović / Audio instalacije u Muzeju: Nora Turato / Dizajn mobilijara, vitrina i zavjesa: Svjetlana Despot, Data by Despot

Glavni izvođač: Radnik d.d., Križevci / Glavni nadzorni inženjer: Davor Matika, DE FINNI d.o.o. / Glavni inženjer gradilišta: Zvonko Kunović / Voditelj radova: Ivica Pejić / Suradnici glavnog nadzornog inženjera: Amir Jelača, Vlado Glavaš, Milan Marić

Muzej Apoksiomena smješten je u palači Kvarner na rivi u Malom Lošinju i bit će trajni dom skulpture Apoksiomena. Brončani kip mladog atlete se nakon pronalaska, dugotrajne restauracije te prezentiranja u brojnim gradovima Hrvatske i važnim svjetskim Muzejima, vratio na Lošinj, u svoj novi dom.

Osoblje Muzeja

Marko Španjol, v.d. ravnatelj, kustos
marko.spanjol@muzejapoksiomena.hr

Anel Hasić, specijalist za tehničku podršku i održavanje
anel.hasic@muzejapoksiomena.hr

Danijel Perković, muzejski tehničar
danijel.perkovic@muzejapoksiomena.hr

Nikola Andrijčić, muzejski tehničar
nikola.andrijcic@muzejapoksiomena.hr

Realizacija prve radne sezone Muzeja Apoksiomena

Andrea Blažević, v.d. ravnateljica, voditeljica marketinga
Lucija Kunda, kustosica
Maritinela Dragičević, vodič za grupe posjetitelja Muzeja

Impressum

Dizajn i izrada web stranice Muzeja Apoksiomena: Broj 42
Autori fotografija: Maja Bosnić i Ivan Dorotić
Arheološki crteži: Krešimir Jerko Rončević (Hrvatski restauratorski zavod)
Arhitektonski creži: Arhitektonski biro Turato

Javni dokumenti

MA plan javne nabave za 2017. godinu (doc)
Izmjene i dopune plana bagatelne nabave za 2016. godinu (doc)
MA bilješke uz GFI 2016. (zip)
Završni obračun 2017. (xls)
MA plan jednostavne nabave 2018. (doc)
MA informacije o korištenju osobnih podataka. (pdf)
MA I. izmjene i dopune plana jednostavne nabave 2018. (doc)